Ohjeet ja asiakirjat
Laskutusasiat

Myynti- ja ostolaskut

Onko sinulla asiaa meiltä tulleeseen laskuun liittyen? Vai haluatko lähettää meille laskun? Tältä sivulta löydät ohjeistusta molempiin liittyen.

Myyntilaskut

Laskutamme asiakkaitamme viikoittain tiistaisin edellisen viikon palveluista. Laskut lähetetään joko verkko- tai paperilaskuina asiakkaan toiveen mukaan.

Kun olet lähettämässä kuljettajaa laitoksellemme joko tuomaan tai noutamaan materiaalia, varmistathan että kuljettajalla on tiedossa kuorman tilaajan nimi (= maksaja, jota laskutetaan), työnumero yms. tiedot, jotka haluat näkyvän laskulla. Jos joudumme korjaamaan laskua jälkikäteen tunnistautumisen yhteydessä väärin annettujen tietojen vuoksi, joudumme laskuttamaan tehdystä työstä.

Maksuaika on neljätoista (14) päivää netto laskun päivämäärästä, ellei toisin ole sovittu. Viivästyskorko myöhästyneestä maksusta määräytyy voimassa olevan korkolain mukaan.

Jos sinulla on huomautettavaa meiltä saamaasi laskuun, sinun tulee ottaa yhteyttä meihin seitsemän (7) vuorokauden kuluessa laskun päivämäärästä sähköpostitse osoitteeseen laskutus@circulation.fi.

Lisätietoja laskutukseen liittyen löydät yleisistä sopimusehdoistamme.

Usein kysyttyä Circulationin laskutukseen liittyen

Millä tavalla Circulation lähettää laskuja?

Lähetämme laskuja sekä sähköisesti että paperisena.

Suosittelemme asiakkaillemme verkkolaskua. Verkkolasku on sähköinen lasku, joka toimitetaan verkkolaskutuspalvelua tarjoavien operaattoreiden tai pankkien välityksellä. Yleensä verkkolaskut otetaan vastaan ostolaskujärjestelmään. Emme lähetä laskuja sähköpostilla.

Voimme lähettää laskun myös paperisena, mutta toivomme asiakkaitamme siirtymään verkkolaskutuksen käyttöön ja siten säästävän luontoa.

Miten voin ilmoittaa laskutusosoitteen muutoksesta?

Lähetä tiedot osoitteen muutoksesta sähköpostitse osoitteeseen laskutus@circulation.fi.

Muista kertoa, onko kyse muuton jälkeisestä postiosoitteen muutoksesta vai maksajan tietojen muuttamisesta.

Miten toimin, jos olen maksanut laskun väärillä tiedoilla?

Ensisijaisesti ota silloin yhteyttä laskutukseemme sähköpostitse osoitteeseen laskutus@circulation.fi.

Tarvittaessa voit myös soittaa arkisin klo 9-16 asiakaspalveluumme, puh. 0400 552 582.

Miten toimin, jos saamani lasku on mielestäni virheellinen?

Ensisijaisesti ota silloin yhteyttä laskutukseemme sähköpostitse osoitteeseen laskutus@circulation.fi.

Tarvittaessa voit myös soittaa arkisin klo 9-16 asiakaspalveluumme, puh. 0400 552 582.

Onko sinulla kysyttävää meiltä saamastasi laskusta?

Jos et löydä vastausta yllä olevista usein kysytyistä kysymyksistä, ota yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen laskutus@circulation.fi.

Voit myös soittaa arkisin klo 9-16 asiakaspalveluumme, puh. 0400 552 582.

Näin lähetät meille ostolaskun

Pakolliset tiedot kaikissa Circulationille tulevissa laskuissa ovat seuraavat:

  • Ostettuun palveluun liittyen palvelun lyhyt kuvaus (mitä tehty tai toimitettu), palvelun laskutusyksikkö ja määrä (esim. tunnit, kappaleet tai urakka) sekä palvelun tekopaikka
  • Tilaajan nimi
  • Tilaajan antamat viitetiedot, esim. laitoksemme katuosoite tai työkone

Puutteellisin merkinnöin saapuvat laskut palautamme lähettäjälle korjattavaksi.

Maksuehto muilta kuin rahoituslaitoksilta ja julkisilta yhteisöiltä on 30 pv netto, ellei ole toisin sovittu.

Emme hyväksy laskutuslisiä, ellei ole muuta sovittu. Viivästyskoron tulee olla Suomen korkolain mukainen.

Saatavien siirtämisestä kolmannelle osapuolelle on sovittava kirjallisesti etukäteen talouspäällikkömme kanssa.

Olemme sitoutuneet korruption vastaisuuteen ja reiluun kilpailuun. Sen vuoksi varmistamme, että palvelutoimittajamme ovat huolehtineet lakisääteisistä velvoitteistaan. Mikäli tilaajavastuulain mukaiset dokumentit eivät ole kunnossa (Vastuu Group: OK-merkintä Luotettava Kumppani -raportilla) emmekä ole saaneet toimittajalta hyväksyttävää selvitystä, pitäydymme laskun maksamisesta. Edellytämme myös toimittajiltamme vastuuvakuutusta, joka on voimassa Suomessa.

Ostolaskun toimitus

Vastaanotamme ensisijaisesti verkkolaskuja. Mikäli yritykselläsi ei ole vielä valmiutta lähettää verkkolaskuja, laskun voi lähettää myös sähköpostitse pdf-tiedostona tai paperipostilla. Huomioithan, että emme hyväksy enää käyntiosoitteeseemme (Juhanilantie 1, Vantaa) lähetettyjä paperilaskuja.

Verkkolaskutus (ensisijainen):

Verkkolaskuosoite (OVT-tunnus): 003724799793
Operaattoritunnus: BAWCFI22
Operaattori (välittäjä): Basware Oyj
Laskutusosoite laskulla: Circulation Oy, Juhanilantie 1, 01740 Vantaa

Ostolaskut sähköpostitse:

CirculationOy@bscs.basware.com

Laskutusosoite paperisille laskuille:

Circulation Oy, PL 901, 00026 Basware

Alla olevan painikkeen "Tulosta pdf-tiedostona" kautta löydät tarkempia ohjeita erityisesti sähköpostilla lähetettävistä laskuista. Tiedostossa on kuitenkin ohjeet myös verkkolaskun ja paperilaskun lähettämisestä.

Usein kysyttyä laskun lähettämiseen liittyen

Miksi minun pitäisi lähettää Circulationille lasku verkkolaskuna?

Verkkolaskujen käsittely on sekä lähettäjälle että vastaanottajalle nopeampaa, luotettavampaa ja edullisempaa kuin paperilaskujen käsittely.

Miksi en voi lähettää paperilaskuani Circulationin käyntiosoitteeseen (Juhanilantie 1, Vantaa)?

Lähettämällä paperilaskun skannauspalveluun, laskusi käsitellään nopeammin ja luotettavammin.

Meillä on käytössä Baswaren paperilaskujen skannauspalvelu, josta ostolaskumme menevät automaattisesti ostoreskontraamme. Käyntiosoitteeseemme tulevan paperipostin määrä on sen verran vähäistä, että emme hae ja käsittele sitä säännöllisesti, joten laskun käsittely saattaisi viivästyä.

Onko sinulla kysyttävää laskun lähettämisestä meille?

Jos et löydä vastausta yllä olevista usein kysytyistä kysymyksistä, ota yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen laskutus@circulation.fi.

Voit myös soittaa arkisin klo 9-16 asiakaspalveluumme, puh. 0400 552 582.